25 de novembre 2006

LA FALSA FOCA I...

Pel dia d'avui crec que ha sigut una bona opció.
Tornem per la mateixa aproximació que la setmana passada directes cap a la via Cap passerell.
Òscar, no sé quin nom té la roca que puja la primera tirada de la Cap passerell?
Una via que ens ha agradat molt!
La continuem per l'Aresta Brucs fins al "cim" de la Falsa Foca.
Sempre podent contemplar la Foca, amb algun boc, i recordar aquella col·lectiva...
Ara ja he pujat a les Foques.
La verdadera i la falsa:
Des del cim algunes fotos a alguns rocs desconeguts.
Baixem seguint unes fites i decidim provar de fer la tornada pel Torrent de l'Estevet.
I trobem:
Una ambaixada de Sant Llorenç a Montserrat.
Que pugem i baixem amb tècnica castellera.
Hi ha pot!

12 comentaris:

Anònim ha dit...

Benvolguts companys del llunyà Penedès, felicitats per l'ascensió de l'ag. Santllorentina. Veure la ressenya m'ha emocionat i tot.
Per cert, la punta de la R1 de la Cap Passarell no sé pas com es diu però jo proposaria la Punta dels Esquimals perquè més amunt hi ha l'igloo (suposo que encara hi és). Salutacions, Focaires!
Mayun.

Anònim ha dit...

Mestres Masó:
voldria saber si teniu localitzada la roca dels Llimacs,i si creieu que pot ser la que surt al clicar
"rocs descuneguts"
Trobo bé la proposta de Punta dels Esquimals.L'igloo encara hi és.
Moltes gràcies i fins aviat.

Anònim ha dit...

No som mestres, però et podem respondre, anònim "piaire". Sí que surt en la foto que esmentes: és la llunyana dorsal del fons i per tota l'aresta discorre l'aresta Brucs d'en Ballart. Les roques que estan a l'esquerra les hem vist però no les hem ascendit.
Aprofito per saludar als incombustibles XaviJuliPep, els mestres acadèmics doctorats en agullística montserratina als que respecto i admiro. Us dec un material... Us va bé de quedar el diumenge que ve? Aquest cop SÍ !!!

XAVI ha dit...

A mi em va bé diumenge.
Divendres us faig un truc.
Hem de compartir nous coneixements de vells llibres.

Anònim ha dit...

Tot un honor, amic Amigo!

PGB ha dit...

Hola companys!

Us acabo de descobrir justament buscant per internet piades de la via Cap Passarell. Tinc intenció d'anar-hi amb la meva companya i un amic a fer-la. Ells no han fet mai cap via llarga però fan 6a en top-rope en esportiva... suposo que no hi haurà problema no?

Segons la guia de la Cara Sud, diu que està equipada amb spits. Me´n podeu fer cinc cèntims? Ja de pas, si no és molt demanar (que ja semblo ves a saber què... :P), em podrieu explicar una mica l'aproximació? Moltes gràcies!

Ah, us enllaço des del meu blog (si no us sap greu)

XAVI ha dit...

Hola PGB,

Nosaltres no fem esportiva, ni 6a, i no vem tenir problema. També suposu que no tindreu problema.

Sí, està equipada amb espits. El primer llarg té artificial amb un pas llarg, no sé si es fa amb lliure. Els 2 llargs seguents els vem empalmar, uns 51 metres en total.

Nosaltres vem continuar per l'Aresta Brucs, on hi ha alguns espits, fa alguns anys no n'hi havia i també es feia.

Sorprenentment la guia cara sud, en aquesta ressenya, és encertada.

L'aproximació que vem fer és des del Castell, pugem per la carena que va directa a la Cova del Cabrit, seguim pel camí del cabrit direcció al Torrent de la Coma dels Naps de Baix, pugem una mica el torrent i es veu una fita molt gran a l'esquerra, a pocs metres ja hi ha l'inici.

Conec el teu bloc, el tinc a les adreces d'interès. No em sap greu l'enllaç.

PGB ha dit...

Moltes gracies, Xavi!

A veure si ens en sortim i trobem la via ;) Els estreps son obligatoris o amb una baga ens ho podem manegar per sortir del pas?

La intencio es fer la Cap Passarell + l'Aresta Brucs, i si ens quedes temps, fer la via que hi ha a la dreta de l'Aresta Brucs, que s'enfila fins al forat de la foca i segueix per la dreta... (dubto que tinguem temps pero vaja, s'intentara :P)

I dues preguntes mes:
Aproximadament quan es tarda fins a peu de via?
Per baixar, millor rappelar o caminar?

Moltes gracies per tot :)

Mohawk ha dit...

Impressionant!! Gràcies al PGB també us acabo de descobrir... m'he llegit tot el blog i estic alucinant amb la d'agulles i agulletes que hi han per Montserrat i em sembla impressionant aquesta afició per redescobrir-les, rotllo Barberà. Felicitats i a seguir endavant artistes!!

Per cert, com que veig que s'hi passegen per aquí els Masó, aprofito per felicitar-los per una via seva (i em sembla que del binomi Rovira - Pagés) que em va encantar a la Mamella de la Plantació, la sortida en lliure de la fissura és molt guapa... I ja que estic, que em podeu xivar quina via és la de la portada del St. Llorenç Pam a Pam?

Vinga gent, a tibar-li!!

XAVI ha dit...

Hola PGB,

No sé si amb una baga us en sortireu. Jo en un pas vaig fer últim pedal d'estrep i vaig tenir "feina" per xapar.

Potser una hora d'aproximació, nosaltres feiem paradetes, no ho sé.

Fas preguntes difícils.
Vem baixar caminant i en alguns moments no trobavem les fites, però ens en vem sortir...
Hi ha instalacions per rapelar, però la via són "bastants" metres...
Caminant es passa a prop de les vies de la dreta de l'aresta.

Hola Mohawk,

També tinc el teu bloc a les adreces d'interès.

Millor no publicar a internet d'on és la foto de la portada del Sant Llorenç Pam a Pam.

Mohawk ha dit...

Xavi, et deixo el meu mail: eskoria@terra.es, si m'ho vols fer arribar aquí prometo "mantener el secreto de sumario", je,je,je...

Nosaltres hem reequipat força cosa a St. Llorenç i a vegades també hem d'anar a compte amb tema parc natural i sobrefreqüentació, però tranquil, que la via de la foto no la reequiparem, ja,ja,ja!!

A tibar-li artistes!!

Iván Vega ha dit...

Hola
Molt bones, acabo d'arribar aquí vía PGB i realment molt xulo!!
Encara queden moltes coses romantiques que fer a Montserrat,
Salutacions i ja et tinc fitxat!!

Free counter and web stats