18 de novembre 2006

DESCOBRINT PELS ECOS

Avui m'he arrepentit molt de no portar cap potet amb llapis i paper:
Decidim que l'objectiu del dia és l'Agulla Severí Ventós, i cap allà ens dirigim.
Deixem el cotxe al Castell, pugem per la carena que va directa a la Cova del Cabrit, seguim pel camí del cabrit direcció al Torrent de la Coma dels Naps de Baix.
En el punt en que el torrent i el camí es creuen, per sota el camí, veiem una agulla.

LA TORRETA
Una agulla per tots els costats que ascendim per la cara nord, fent un passet maco, on hem pogut ficar des de baix els aliens vermell i blau.
No hi havia cap fita ni cap rastre humà al cim. Ara hi ha fita. Potser té algun altre nom, pel lloc on està, no ho sé.
Continuem, pujant pel Torrent de la Coma dels Naps de Baix per arribar a la Severí Ventós.

En el punt del torrent on l'agulla ens queda a l'esquerra, ens desviem enfilant-nos direcció al collet on comença la via Normal. Una via autèntica on és pot clavar una U en el pas més dificil a dos metres del cim.

Per baixar alguna filigrana per arribar a una sabina d'on hem rapelat.

Tornem al Torrent de la Coma dels Naps de Baix ja direcció avall.

Quan passem pel peu de la Falsa Foca, anem a veure l'inici de la via Cap passarell. D'aquí seguim el camí i trobem:

EL MENHIR

El pugem a pèl, primer ramonage fins arribar a l'altre costat de l'agulla i d'allí per un curt tram d'aresta, fent algun passet delicat que hem de desgrimpar...

Seguim la tornada al cotxe i un cop passada la cova del cabrit ens desviem a pujar una agulleta amb fita i sense pot que algun nom tindrà...

BLOC DE LA COVA DEL CABRIT

El pugem per "l'aresta" i el baixem pel "collet" amb una bona tècnica castellera.

Finalment al costat del cotxe hi ha el cotxe del Yasku aparcat. Torrelavit és molt gran!

Anònim ha dit...

Quina jornada agullera tan interessant que heu viscut!
La Torreta l'hem vista molts cops però mai l'hem pujada, i la darrera agulla que heu grimpat sí que l'hem ascendit i l'anomenem "El bloc de la cova del Cabrit", i pensàvem que era el "Bloc del Foc" que el Pepillo ens va comentar que va pujar fa molts anys.
Sou uns Pamapamejadors autentiquíssims!

XAVI ha dit...

Hola Amics!!!
Encara m'estic esbarallant amb el PC per acabar de publicar i ja veig el vostre comentari!! Sou collonuts!!
Gràcies ara ja sé quin nom té El Bloc de la Cova del Cabrit!!!
Ho hem comentat amb el Pep i recorda que el Roc del Foc va fer un pas entre dues parets per anar cap al cim per tant no creu que sigui aquest. En Torras us treurà el dubte segur.
El 27 de desembre ens veiem a les 8:00h al monestir, o abans, ja sabeu sempre que volgueu!
Fins aviat mestres!!

Anònim ha dit...

Hola amics, soc el Juli. Permeteu-me dir que hi ha una errada de l'estimat AMIGO, no és el 27 de desembre, és el 17 de desembre. Si tot va bé, ens veiem !!
Felicitats i endavant

OK Juli, quedava confirmat pel 17.
Per cert, l'altre dia em vaig entrevistar amb en lluís Corominas (TIM), un dels que va fer la 1ª ascensió a l'agulla de la Verge!!, i em va dir que ell és el que va anar de primer, amb unes espardenyes "especials" per escalada fina i que ho va fer d'un sol tirón i en lliure!!!, gairebé sense assegurar, per la via normal que parteix del cantó del coll.
Vaig al·lucinar bastant.
Salut, grimpaires.
Mayun.

Free counter and web stats